Ännu mer om skolan

Jag vill rita och skriva och träna och vara med människor igen, jag vill vara mig själv igen men all min hjärnenergi går åt till att ha panik över skolan och allt jag gör är att känna mig dålig pga kan inte gå till skolan. Allt suger och jag borde väl kanske hoppa av skolan men har fortfarande känslan att jag inte givit den en riktig chans men det har jag väl? Jag har försökt gå gymnasiet i över ett år nu och det har inte förbättrat mitt mående eller blivit lättare med tiden.
 
Det känns bara som ett stort misslyckande om jag hoppar av.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppa av. Du har all tid i världen att gå i skola och lära dig saker sen, när du känner att du orkar och vill. Fokusera på dig själv och ta en dag i sänder. Skolan suger och det finns ingen plats för sjukdom eller orkeslöshet där. Det blir bara till en massa ångest. Jag har slarvat bort mycket av skolan och haft grov prestationsångest tillsammans med en massa annan skit. Men sedan jag bestämde mig för att mina betyg inte speglar den jag är (för skolans betygssystem är en mall som endast en liten del av eleverna passar in i) och endast riktar in mig på att slutföra mina kurser med godkänt så går det bättre. Jag är så mycket mer än mina prestationer i skolan. Och det är du med. Skolan finns kvar. Det är ingen brådska.

2013-11-14 @ 21:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0