Catching fire/Fatta eld

Idag har jag och Nettan gått på bio och sett denna:
 
 
Utseendemässigt försökte jag se, iallafall lite, Hungerspelig ut. Med djurtatueringar och fläta (och blöt tröja pga nytatuerad):
 
 
Men nu, OM FILMEN. Jag älskade den. Jag var en känslobomb under hela filmen, jag grät, skrattade, röck till, jag tror till med jag flämtade(?). Jag tycker det är intressant/knäppt att se filmens tolkning på platser och karaktärer etc, som jag själv har byggt upp i huvudet när jag läst boken.
 
Men jag har absolut ingen aning om hur filmen utspelar sig för de människor som inte läst böckerna. Jag tror inte det blir samma känsla, böckerna är verkligen toppen och väldigt mycket utelämnas. Det är boktips, Hungerspelen. Hela trilogin. Jag tokälskade den. Haha nu spyr jag positivism. Ajaja det är för fasiken sent och imorgon (idag) ska jag till bup tidigt. Ugh. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0